Skip navigation

BuildIN – en væsentlig del af markedsførinsstrategien for DAFA

DAFA udvikler, fremstiller og leverer en bred vifte af produkter og totalløsninger, der tætner, dæmper og beskytter i byggeriet og industrien.DAFA udvikler, fremstiller og leverer en bred vifte af produkter og totalløsninger, der tætner, dæmper og beskytter i byggeriet og industrien.

Traditionelt har producenter markedsført sig kraftigt overfor entreprenører, fordi det i sidste ende er entreprenøren, der køber byggematerialerne. Men arkitekterne har væsentlig indflydelse på valget af byggematerialer, viser en undersøgelse gennemført af DI Byggematerialer.

Samme undersøgelse viser også, at 84% af arkitekterne anser internettet som absolut væsentligste informationskilde, men kun 21% mener, at leverandørenes hjemmesider informerer dem om det, der er behov for. Online profilering er derfor et væsentligt element i DAFA’s markedsføringsstrategi. Og det er også derfor, at DAFA har valgt buildIN som en del af markedsføringsstrategien.

Alle er begejstrede! Sælgerne henviser til digitaleprodukter.dk, fordi arkitektvirksomhederne kan finde fx. udbudsbeskrivelser, tegninger og billeder, vi ikke har på vores egen hjemmeside. Digitaleprodukter.dk henvender sig mere direkte til dem, der skal bruge den slags.

Jacob Bredahl-Hansen, marketingassistent og webansvarlig for DAFA

I modsætning til de traditionelle udsalgsaviser fra forhandlerne kan DAFA med buildIN kommunikere produkternes unikke egenskaber og kvaliteter, og dermed opbygge en høj kendskabsgrad hos de relevante målgrupper.

Det har blandt andet vist sig, at digitaleprodukter.dk også har givet en del besøgende på DAFA’s egen hjemmeside. BuildIN genererer i øjeblikket over 100 besøgende til dafa.dk hver måned – og det er højt kvalificerede besøg.

DAFA’s arbejde med online profilering på buildIN er beskrevet i denne case (pdf format).

Publiceret den 6. April under: Besøgsstatistik, BuildIN, Digitalt Produktkatalog, Producenter