Skip navigation

Sidste 30 dage: 10.000 unikke besøgende

Onsdag d. 19 november 2008, rundede vi 10.000 unikke besøgende målt over en periode på 30 dage.

Besøgstallet har været støt stigende, siden vi gik i luften i juni, og de 10.000 besøgende markerer en milepæl for Digitalt Produktkatalog. Besøgstallet viser nemlig, at vi udfylder et behov som mange har.

Vi forventer endnu flere brugere fremover, især efterhånden som der kommer flere producenter med detaljerede produktinformationer.

Detaljerede informationer giver flere besøg

Noget af det, som giver mange nye besøgende, er når producenterne præsenterer deres produkter med detaljerede informationer (senest Wienerberger, Vrøgum og Focus-Lighting). Det viser sig også, ikke overraskende, at producenter med detaljerede informationer får flere og længere besøg end dem som kun har basisinformation.

Profesionelle brugere

Noget andet vi kan se på besøgstallene, er at besøgende primært ligger indenfor normal kontortid. Det mener vi er en indikator på at vi har mange brugere der arbejder professionelt med produktinformation. Se i øvrigt vores FAQ for producenter, hvis du vil vide mere.

Hvordan opgøres tallene?

Til de interesserede, der vil vide hvad vi mener med en unik besøgende (visitor), kommer her svaret fra det analyseværktøj vi anvender.

The initial session by a user during any given date range is considered to be an additional visit and an additional visitor. Any future sessions from the same user during the selected time period are counted as additional visits, but not as additional visitors.

Google Analytics Help

En unik besøgende er altså en bruger, som inden for den givne periode (30 dage i dette tilfælde) har besøgt portalen en eller flere gange. Så selvom jeg klikker mig ind på portalen 20 gange i løbet af perioden, tæller det altså kun for én besøgende.

Publiceret den 20. November under: Digitalt Produktkatalog